ZNÁMÉ SPOLEČNOSTI KTERÝM ZMĚNA ZAMĚŘENÍ PŘINESLA ÚSPĚCH

0

Neexistuje žádné pravidlo, které by říkalo, že musí každá společnost poskytovat pouze to, s čím začínala. Když firma roste, rostou obvykle i její příjmy a znalost trhu. Vedení firmy může přijít na to, co spotřebitelé opravdu chtějí a to je důvod pro změnu, která bude znamenat i větší zisk.

Jsou firmy, které se rádi chlubí svojí tradicí a staví na tom i svojí značku. Pravděpodobně každý zná Starbucks, společnost ze západu, která je známá tím, že má na každém kroku své kavárny. Od svého založení až po současnost se věnuje prakticky jen kávě. Na rozdíl od Starbucks je však celá řada firem, o jejichž jméně slyšíme na každém kroku a které původně poskytovaly něco zcela jiného, než poskytují nyní. Pokud aktuální zaměření nevydělává, proč nezačít s výdělečnějším? Podíváme se na velké a známé společnosti, kterým změna zaměření velmi prospěla.

3M jako těžařská společnost3M

Pokud pracujete v kanceláři, jistě znáte společnost 3M, tento gigant se ve velkém specializuje na produkci kancelářských potřeb, lepenek, ale i ochranných prvků a celé řady drobných produktů. Její lepící pásky či bločky najdeme po celém světě, ale jen málokdo by tušil, že se jedná původně o těžařskou společnost. Zkratka 3M znamenala “Minnesota Mining and Manufacturing Company“. Společnost těžila zejména korund, který přestával být lukrativní a tak od roku 1925 začala vyrábět lepící pásky a se svojí výrobou už nepřestala.

Old Spice byl původně pro ženyoldspice

Old Spice dokázal svými reklamami vnutit představu, že se jedná především o produkty pro muže. Snad každý si vybaví alespoň jednu reklamu, kde svalnatá celebrita používá jeho produkty. Ačkoliv se zaměřuje především na pánské antiperspiranty, jedná se původně o výrobce zcela čistě dámských produktů. První produkt Old Spice dokonce nese název “Early American Old Spice for women“. Změna zaměření i na pánskou kosmetiku znamenala pro Old Spice velký úspěch.

National Geographic jako vědecký časopisnationalgeographic

National Geographic patří mezi nejznámější magazíny na celém světě a to zejména díky svým úchvatným fotografiím. Dne 27 ledna, roku 1888, vznikla ve Washingtonu D.C. společnost National Geographic Society, jejíž součástí byli právníci, vědci, učitelé, geografové i ekonomové, kteří publikovali velmi dlouhé vědecké publikace pro omezený okruh lidí. Teprve na přelomu století se zaměření zcela změnilo a začaly se do magazínu vkládat velké fotografie a ilustrace. Díky tomu si magazín našel cestu na široký trh.

Společnost BMW vyráběla letadlabmw

Vozy BMW zná každý, samotná společnost vznikla v roce 1916 a její zaměřením nebyly vozy, nýbrž letadla. Pod rouškou společnosti Bavarian Motor Works, tedy BMW, vznikala letadla bojující v 1. světové válce. Když Němci válku prohráli, továrna začala vyrábět motocykly a následně i vozy. Postupně se z ní stal jeden z největších výrobců vozů na světě.

Když byl Cosmopilitan zcela jinýcosmopolitan

Cosmopolitan je populární dámský magazín zaměření především na bulvár a sexuální tipy pro ženy. Původní název magazínu byl “The Cosmopolitan Magazine“ a první číslo vyšlo v roce 1886. Tehdy se jednalo o módní časopis, který publikoval i recepty, tipy na domácí dekorace a hobby. Když zkrachoval, tak ho v roce 1888 zakoupil nový majitel, který z něho udělal literární časopis publikující serializovanou beletrii a knižní recenze. O rok později opět změnil majitele a publikoval zejména povídky a cestovní eseje. Cosmopolitan stále neměl příliš velkou popularitu, tedy až do roku 1965, kdy ho převzal Haley Gurley Brown, který z něho udělal časopis, jaký známe nyní. Zde byla změna ku prospěchu a málokdo zná skutečnou historii magazínu.

Komentáře

Sdílet

Comments are closed.