SPOLEČNOSTI, KTERÉ DOKÁZALY, ŽE BANKROT NENÍ KONEČNÁ STANICE

0

Pokud podnikáte nebo vedete společnost, jistě víte, jak může nastat zánik firmy. Bankrot potkává firmy po celém světě každý den a po většině z nich nezbude nic jiného než nezaplacené účty. Existují však firmy, které nedokáže zlomit ani blížící se bankrot. Obvykle je to díky vůli vedení, které se nenechá zlomit ani v situaci, ve které by většina lidí rezignovala. Představíme si známé společnosti, které čelily zániku a přesto se dokázaly znovu dostat na vrchol.

Heinz

Se značkou Heinz se potkává většina z nás při návštěvě supermarketu a ačkoliv je to gigant, dříve tomu tak nebylo. Henry J. Heinz byl již od dětství velmi pracovitý a jeho podnikatelskou kariéru odstartovala křenová omáčka podle receptury jeho matky. Když mu bylo 25, tak se svým kamarádem založil v roce 1869 firmu Heinz Noble & Company a hlavním produktem byla již zmíněná omáčka. Společnost bohužel po několika letech existence zcela zkrachovala a skončila. Heinz se však nevzdal, viděl úspěch u ostatních a řekl si, že může uspět také. V roce 1875 učinil comeback, když se vrátil na trh s nově založenou společností F & J Heinz Co., kterou založil se svým bratrancem. O rok později uvedl na trh kečup Heinz, který se stal hitem. Od té doby společnost pouze rostla a rozšiřovala svůj sortiment o další produkty. Dnes prodává 650 milionů lahví kečupu ročně.

Ford

Automobilku Ford zná snad každý. Zpočátku existovala pod názvem Detroit Automobile Company. Ačkoliv jde o populární společnost, dříve čelila velké konkurenci a v roce 1901 téměř zbankrotovala. Když už vypadalo, že bude bankrot nevyhnutelný, vedení se rozhodlo provést několik pokusů, které by mohly obnovit slávu společnosti. To se nakonec povedlo a společnost získala na svojí stranu řadu investorů a změnila název na Ford Motor Co. Na základě tohoto úspěchu lze konstatovat, že s kontinuálním úsilím a velkou trpělivostí se dá dosáhnout opravdu velkého úspěchu.

Walt Disney Inc.

O zakladateli této společnosti jsme tu již psali, ovšem ne ve spojitosti s bankrotem. Ve dvacátých letech minulého století založil Disney svou první společnost. Netrvalo to dlouho a podepsal smlouvu s distribuční společností, které Disney dodával své karikatury. Byli domluvení, že bude přijímat platby po 6 měsících. Společnost ho ovšem podrazila a po 6 měsících nezaplatila. Pro Disnyeho to znamenalo bankrot, ale ne definitivní. Opět se dostal na scénu se společností, kterou zná dnes celý svět.

Apple

Zdá se to neuvěřitelné, ale i Apple byl na pokraji bankrotu a sice hned začátkem 90. let. Zde se dokonale uplatnilo přísloví “Neúspěch je pilířem úspěchu”. Společnost vsadila na poslední chvíli na inovaci a přišla s produkty jako jsou iPod a iMac. To ji vyneslo na vrchol popularity, na kterém se drží do dnešních dnů.

Sdílet

Zanechte odpověď