8 ZPŮSOBŮ, JAK O VÍKENDU POŘÁDNĚ DOBÍT BATERKY

0

Chcete si o víkendu nahnat práci, ale místo toho má každý váš pracovní týden 7 dní. Víkendy už ani nevnímáte jako čas odpočinku, ale jako čas, kdy vám chodí o polovinu mailů méně než přes týden. Jenomže pokud pracujete nepřetržitě, vaše produktivita půjde dolů geometrickou řadou. Proto pro vás máme pár doporučení, jak si fakt odpočinout.

1. Odpojte se

Nechť se odpojení od internetu stane vaší oblíbenou víkendovou tradicí! Jestli budete online 24 hodin 7 dní v týdnu, sednete si ráno k počítači stejně vyčerpaní, jako jste od něj v neděli v 23:00 vstali. Zkuste raději dobít baterky při nějaké volnočasové aktivitě s kamarády nebo dětmi, zajděte si do přírody nebo do ZOO. A zapomeňte na aktualizování e-mailové schránky u každého jídla, vyhněte se chatování na Facebooku a místo focení na Instagram žijte.

2. Cvičte

Nemáte na to čas přes týden? O víkendu na to máte 48 hodin. Pohyb uvolňuje neurotransmitery, které snižují stres, a navíc vás u toho bude napadat spousta nových věcí. Inovátoři a další nápadití lidé vědí, že pohyb venku nakopává kreativitu. Ať už budete běhat, plavat, jezdit na kole nebo zahradničit, budete u toho vyplavovat tolik endorfinů, že do dalšího pracovního týdne naskočíte nabití pozitivní energií!

3. Reflexe

Týdenní reflexe je mocným nástrojem zlepšení. Použijte víkend ke zhodnocení výsledků týdne vaší práce. Když od výsledků dostanete odstup, možná je uvidíte v novém světle. Použijte tento náhled, abyste zefektivnili svůj následující pracovní týden.

4. Buďte nadšení

Věnujte se něčemu, v čem jste fakt dobří a baví vás to. Vášnivé naplňování vašich volnočasových aktivit pomáhá uniknout stresu a otevřít svou mysl novým způsobům myšlení. Čtení, psaní, malování, hraní na nástroj nebo sportování s vašimi dětmi vám v novém pracovním týdnu dodá novou energii.

5. Naplánujte si dobrodružství

Místo běžeckého pásu jděte na výlet do skal. Místo sezení u piva jděte na koncert kapely, kterou vůbec neznáte. Zkuste udělat něco, co jste nikdy předtím neudělali. Studie prokazují, že předvídatelné vám nerozšíří obzory ani nevdechne vašim dnů nový život. Zatímco vystoupení z komfortní zóny je vždycky přínosem.

6. Vstávejte ve stejný čas jako přes týden

Jestli se samozřejmě nepotřebujete dospat po týdnu, kdy jste vstávali v 5 ráno. Předpokládejme, že vstáváte celý týden v 7. Vstaňte tak i o víkendu a uvidíte, jak dlouhý a plnohodnotný den budete mít. Navíc si nerozhodíte spánkový režim a v týdnu se vám nebude špatně vstávat. Tělo by si mělo zvyknout na jeden přijatelný čas vstávání a toho se držet. Vykašlete se na akce, které trvají dlouho do noci, jinak se z toho budete dostávat další týden.

7. Vymezte si ráno jako čas pro sebe

To může být těžké obzvlášť pokud máte rodinu. Ale věříme, že bude tak skvělá, že vám nechá alespoň dvě hodiny na napuštění vany, procházku nebo čtení. Pak se zase můžete pustit do plnění rodičovských povinností. Uvidíte, jak moc osvěžující tyto dvě hodiny budou.

8. Připravte se na další týden

Víkend je ideální čas na to, abyste se důkladně připravili na nadcházející týden. Stačí tomu věnovat 30 minut, které vám ušetří pondělní stres. Týden se vám bude zdát mnohem zvládnutelnější, když věnujete pár minut jeho přípravě jeho plánu.

Komentáře

Sdílet

Comments are closed.