5 ZPŮSOBŮ, JAK UDĚLAT NAPROSTO NEZAPOMENUTELNÝ DOJEM

0

To, jak se zapíšete do svého oboru, je naprosto stěžejní. Obzvlášť pokud hodláte své myšlenky, zkušenosti a vize předávat formou veřejných přednášek. Určitě máte nastudována pozitivní řečnická gesta, nazpaměť naučené každé slovo a před zrcadlem trénujete úsměvy. Ale co takhle získat přízeň ještě předtím, než se postavíte na pódium?

Dostaňte je dřív, než vás uvidí

První dojem je nejdůležitější, to všichni víme. Ale často jej nelze naplánovat. Představte si však, že tu moc máte. Ještě, než se postavíte na pódium, oslovte své budoucí posluchače úvodním videem, které nastíní téma vaší přednášky nebo vystoupení a předá jim vaši dobrou energii dopředu. Tak vykročíte do prvního setkání rovnou pravou nohou.

Využijte moc nadřazeného

Zkuste zajistit to, že vás publiku představí samotný pořadatel akce. Je to přenesení moci na vás. Jen si vzpomeňte, jak to na vás působilo, když vám dotyčnou nebo dotyčného představil někdo, kdo pořádá akci, na které se nacházíte. Vypadá to pak, že máte ty správné známosti a jste tak vážená osobnost, že by bylo neslušné, kdyby vás do společnosti neuvedl někdo, kdo je hoden vašeho šarmu.

Vzbuďte pocit důvěryhodnosti

Využijte toho, že někoho z publika už znáte nebo máte dlouhodobou známost s přednášejícím před vámi. Tím, že o vás řekne pár milých slov a nebudete se muset natřásat na pódiu sami, vzbudíte mezi diváky důvěryhodnost. Pokud budete vystupovat na akci, kde vás nikdo nezná, slušně požádejte toho, kdo bude před vámi, aby alespoň řekl vaše jméno a téma přednášky.

Odzbrojte je upřímností

Dejme tomu, že nemáte dostatečnou síť známých ani takovou náturu, abyste se někam cpali. Nevadí. V dnešní době je snad nejvíce ceněnou vlastností autentičnost. Proto zkuste hned na začátek odzbrojit publikum nějakým velmi osobním příběhem, ke kterému vztáhnete téma své přednášky. Ihned si získáte jejich pozornost, obdiv a budou si připadat, že jste jeden z nich a zároveň někdo výjimečný.

„Zmarketingujte to“

Zkuste pořadatele oslovit s návrhem, že jim pomůžete akci ještě víc zviditelnit. Samozřejmě pokud jde o světově proslulou událost, něco takového netřeba, ale většinou se spíš octnete na místech, kde tomu trochu marketingu neuškodí. Hosti i přednášející o vás pak jistě uslyší jako o někom, kdo se nezištně objevil a snažil se pomoct.

Komentáře

Sdílet

Comments are closed.