5 ŠPATNÝCH NÁVYKŮ, KTERÉ MUSÍTE ZMĚNIT, ABYSTE BYLI PRODUKTIVNĚJŠÍ

0

V dnešní uspěchaném světě, kde se každý snaží urvat pro sebe kousek vaší pozornosti, je boj s produktivitou téměř na denním pořádku. Abychom ji ztrojnásobili, je v první řadě důležité nedělat několik věcí naráz. Důležitý je taky time management. Možná si myslíte, že tohle všechno děláte a máte, ale věřte, že pokud to budete dělat chytře, objem poctivě odpracovaných hodin vzroste.

Neplánujte do poslední minuty

Je sice velice opojné sledovat nabitý kalendář a škrtat každý den pěkně úkol po úkolu, ale pokud budete plánovat každý den do posledního detailu, začnete svou práci nenávidět. Ztratíte energii dokončovat všechny úkoly a ztratíte přehled. Proto si vytyčte šest nejdůležitějších úkolů, které chcete dokončit, než půjdete spát. Vytvořte jenom jednoduchou osnovu svých pracovních úkolů. A nezapomínejte si naplánovat i čas na pořádnou snídani a odpolední svačinku.

Nesnažte se dělat milion věcí najednou

To jsou právě ty okamžiky, kdy ztratíte fokus. Všichni bychom rádi stíhali všechno: být perfektní rodiče, partneři, podnikatelé, sportovci a cestovat po světě. Ale pokud to přeháníte, nedosáhnete nakonec ničeho. Soustřeďte proto většinu své energie na věci, které vás živí, dodávají vám energii a posunují vás blíž k vašim cílům. Snažte se zautomatizovat procesy, které vás zbytečně zdržují nebo se jich zbavte úplně.

Nesnažte se být dokonalí

Znáte ten pocit, kdy na něčem pracujete a pořád to nechcete odevzdat, protože to není dokonalé? Trávíte pak hodiny a hodiny dotažením úkolu k dokonalosti, jenže to má nakonec jenom efekt sněhové koule. Pustíte se do dalšího malého detailu, ale navalí se na něj další a už jste ve smyčce. Nakonec vám dojde energie, rozhodíte to, co už bylo hotové, a odevzdáte špatnou práci a navíc pozdě. Hořkou pravdou však je, že nejpřísnější na vás není klient, ale vy sami. A pokud to někdo uvidí stejně, alespoň si z toho něco vezmete a příště nebudete pochybovat o tom, kde začít.

Nepřeskakujte přestávky

Když vynecháte oběd a všechny ty cigaretkové pauzy, uděláte toho nakonec víc, ne? Chyták! Čím déle u něčeho sedíte, tím méně jste produktivní. Například pokud u úkolu sedíte deset hodin, bude vaše produktivita na stupni od jedné do desíti na stupni dva. Pokud jen dvě hodiny, bude na stupni deset. A to je věda, vážení kolegové, tu neoblbnete. Chcete-li být produktivnější, věnujte jednomu úkolu pětadvacet minut a pak si dejte pětiminutovou pauzu. A váš business pokvete.

Neodměňujete se

Ale jak produktivitu bezpečně udržet? Slibte sami sobě za práci odměnu. Když se u něčeho zaseknete a nepřetržitě pracujete dvě hodiny, odměňte se pak kouskem vaší oblíbené čokolády. Odměňovací čas byste měli dokonce zahrnout do vašeho harmonogramu! Vaše tělo a podvědomí nefungují na vědomé úrovni, ale tohle jsou pro něj signály, které chápe. Zní to možná neuvěřitelně, ale odměny vám pomohou udržet pracovní tempo a neztrácet pozitivní naladění. Protože za všechno to úsilí na vás čeká odměna od člověka, kterého máte nejraději.

Komentáře

Sdílet

Comments are closed.