5 RAD, JAK V PRÁCI PŘEDCHÁZET STRESOVÝM SITUACÍM

0

I když je těžké si to přiznat, za veškerý stres si můžeme sami. Není to vina klientů, šéfa ani kolegů. Klienti umí plánovat lépe než vy, šéf si umí udělat volno a kolegové se drží předem stanovaného plánu. A co vy? Jste v práci o pět hodin déle než ostatní, schůzky stíháte jen tak tak a i když pracujete nejvíc ze všech, vaše výsledky jsou sotva průměrné. Jak je to možné?

1. Hlavně klid

Věta, kterou by vás člověk za normálních okolností vytočil k nepříčetnosti. Ale my si to obhájíme, nebojte. Když máte den plný schůzek, schránku plnou mailů a telefon plný zmeškaných telefonů, nesnažte se najednou vyhovět všem. Takže neodpovídejte na osobní schůzce na mail, zatímco se snažíte dovolat cizí číslo, které volalo vás. Nejdřív jedno, potom druhé. Když to překombinujete, bude to ještě horší.

Informujte seznam mailových adres o tom, že nemusíte být v kopii každého mailu. Vyhraďte si dvě hodiny na to, abyste vyřídili všechny telefonáty a plánujte schůzky tak, abyste mezi nimi měli časové pauzy na sváču, záchod a kávu.

2. Vyselektujte to nejdůležitější

Když je toho hodně, prostě odložte to, co zas tak nehoří. Někdy je to těžké, ale stačí si položit otázk typu: Je to opravdu tak důležité, že to nepočká? Přestane se svět točit, Slunce nevyjde a oceány vyschnou? Ne, nic se nestane, všechny ty obavy jsou totiž jenom výplod vaší zaneprázdněné mysli.

Zní to banálně, ale když to vezmete do důsledku, nejdůležitější je vaše zdraví a rodina. Všechno ostatní se nějak udělá. Proto řešte ty velké věci, které nepočkají, pak nějak dotáhnete ty malé. Svět se nezboří.

3. Udělejte si přestávku

Asi si říkáte, že „pauzovat“ není ve vaší situaci zrovna dobrý nápad, ale opak je pravdou. Pokud už ani nevíte, jak se jmenujete a jste asi 10 vteřin před nervovým kolapsem, STOP! Pokud si nebudete dávat pauzu a budete chtít všechno udělat v 10 hodinách, rovnou vám říkáme, že neuspějete. Vaše produktivita bude klesat geometrickou řadou.  Věřte, že nejlepší nápady vás napadnou při pauze, ne při úporném tlačení na pilu.

4. Mějte to pod palcem

Pokud necháte klienty, aby si vás přehazovali jako horký brambor a nebudete se snažit najít kompromis, budete lítat jako špinavé triko. Nejenom, že si vás nikdo nebude vážit, ale navíc si tak uštědříte spoustu vypjatých situací. Plánujte tak, jak to vyhovuje vám a když už jde opravdu do tuhého, udělejte pár ústupků. Anebo to přeložte prostě na jindy. Je to na vás.

5. Plánujte dopředu

Každou neděli si vymezte čas, ve kterém si naplánujete schůzky, telefony a události. Kolem nich pak plánujte dále. Pak si vytiskněte týdenní kalendář a snažte se ho držet. Organizování zefektivňuje plnění vašeho pracovního plánu a chrání vás před stresem.

Komentáře

Sdílet

Comments are closed.