5 RAD, JAK ROZJET VLASTNÍ BYZNYS BEZ PENĚZ

0

Všichni chceme mít vlastní business, ale nemáme na to peníze. To je v Česku poměrně obvyklá situace. Nicméně ne bezvýchodná! Spousta lidí nosí v hlavě milionový nápad, ale ne a ne se dostat přes tu nejdůležitější a nejtěžší část – začátek. Pokud máte dost nadšení, jste připravení začínat opravdu od nuly a práci s omezenými zdroji berete jako výzvu, pak vás po tomhle článku už nic nezastaví.

1. Najděte bezplatné poradce

Nicole DeBool byla profesionální triatlonistka 11 let. Věděla o dámském sportovním oblečení snad všechno, ale o oděvním průmyslu velmi málo. Proto si našla skupinku poradců, kteří ji naučili všechno co do začátku potřebovala a předali jí cenné kontakty. Seděla s nimi po kafíčcích a tahala informace. Po nalezení správných zdrojů prodala sportovní sukně za 25 milionů dolarů.

Třeba vám může pomoci někdo z řad vašich přátel nebo známých. Nebojte se přiznat, že potřebujete pomoct a něco nevíte. Buďte si jistí, že vám budou věnovat čas, protože jim hladíte ego tím, že obdivujete jejich práci a chcete být jako oni.

2. Něco prodejte a dostaňte se do hry

Allen Lim byl velkým fanouškem cyklistiky. Podařilo se mu vyrobit několik čistě přírodních hydratačních drinků, které byly mezi jeho kolegy ohromně populární. Tak se rozhodl proměnit svůj koníček v podnikání, ale neměl dostatek peněz. Přemýšlel, co s tím. Někde narazil na použitý prodejní vozík, takový ten, co ho mají prodavači párků. Vozík za sebou tahal na kole po všech cyklistický akcích v celé zemi a prodával z něj burrito. Nakonec se mu podařilo vydělat dostatek peněz, aby mohl začít vyrábět své vysněné přírodní nápoje. Dneska je významným dodavatelem zdravých produktů pro profesionální i amatérské sportovce.

cyclists-601591_960_720

3. Zkuste najít tiché společníky

Když chcete fakt velké věci a víte, že peníze na rozjezd stejně budete dřív nebo později potřebovat, zkuste se seznámit s ochotným investory, ze kterých se můžou stát tiší společníci. Věřte nebo ne, bohatí se někdy nudí. A protože se nudí, baví je zapojovat se do bláznivě riskantních věcí. Protože prostě můžou. Dáme vám příklad: Bohatý majitel několika společností neskonale obdivuje ruční práce. Vy jste kovář, který by chtěl dělat něco jiného než podkovy a pustit se do uměleckých kousků. Najděte svého znuděného postaršího pána a okouzlete ho svou prací a návrhy. Jinými slovy – každé zboží má svého kupce. Nebo sponzora.

4. Začněte s vypůjčeným nebo použitým zařízením

Justin Gold dělal to nejlepší ořechové máslo široko daleko jen s pomocí svého kuchyňského robota. Pak své výtvory prodával na farmářských trzích. Když usoudil, že je připraven rozjet to ve velkém, potkal se s pár velkými výrobci arašídového másla. Ti mu ale řekli, že velké průmyslové brusky nezvládají zpracovat med, javorový sirup ani další z jeho přísad. Justinovi nešlo na rozum, že v jeho kuchyni to funguje a v továrně nemůže. Proto to nevzdal a začal se shánět po strojích vyřazených z výroby a začal zpracovávat máslo téměř s nulovými náklady na nákup vybavení. Svůj podnik nedávno prodal za 286 milionů dolarů.

 5. Prodejte svůj produkt ještě předtím, než ho vytvoříte

Konečnou validací vašeho podnikání je mít dostatek zákazníků, kteří si koupí váš produkt. A v mnoha případech můžete prodávat výrobky ještě předtím, než je dáte do výroby. Udělejte jedno modelové tričko, prodejte ho 200 kusů a teprve potom ho dejte vyrábět. Prodejte na internetu zmrzlinu a teprve potom ji dejte vyrobit. Abyste nemuseli vytvářet celý e-shop, když vlastně nevíte, jestli to bude šlapat, je nejlepším testem Kickstarter a podobné crowfundingové servery. Je to výborný způsob, jak otestovat sílu produktu na trhu ještě předtím, než s ním vyjdete na reálný trh. Takže hodně štěstí!

Komentáře

Sdílet

Comments are closed.