10 ZARUČENÝCH ZPŮSOBŮ, JAK BÝT PÁNEM SVÉHO ČASU

0

Nakonec se stejně tahle hra s názvem život netočí kolem peněz, ale kolem času. Pro manažery na nejvyšších postech jsou tato dvě slova synonymy. Proto využijte jejich rad k tomu, jak dosáhnout svých úspěchů co nejrychleji a přestat ztrácet čas.

  1. Udělejte si plán a zaznamenávejte si všechny myšlenky, rozhovory a aktivity po dobu jednoho týdne. To vám pomůže pochopit, které okamžiky v průběhu dne jsou vzácné a co k nim vede. Když si pak všechno dáte do souvislostí s původním plánem uvidíte, kolik času mrháte neproduktivními myšlenkami, rozhovory a úkony a kolik skutečně vynakládáte k dosažení svých cílů.
  2. Každá aktivita nebo konverzace, která je důležitá pro dosažení úspěchu musí trvat přesně tolik času, kolik jí bylo určeno. Jinak bude váš seznam delší a další, než zjistíte, že je úplně nefunkční. Naplánujte si pro důležité schůzky a kreativní nápady dostatek času, ale vždy jim věnujte jenom tolik času, kolik jste původně plánovali. A dodržujte disciplínu při každém setkání.
  3. Plánování věnujte klidně 50 % procent svého času. Pomůže vám dosáhnout těch nejlepších výsledků.
  4. Naplánujte si i čas, ve kterém budete dělat něco naprosto jiného, než je vaše pracovní náplň. Jak to pojmenovat v rozvrhu? Jestli pro práci existuje vymezený čas pojmenovaný pracovní doba, můžete tomu říkat třeba plánované přerušení.
  5. Každý den začínejte plánem toho, co se bude dít. Dokud nebudete mít přehled o každé hodině dne, nic nezačínejte. Nejdůležitější čas je totiž ten, který věnujete plánování.
  6. U každého úkolu si udělejte poznámku o tom, čeho jím chcete dosáhnout. Stačí to udělat i pět minut před telefonním hovorem. Pokud se vám nepodaří dosáhnout vytyčených cílů, nevyčítejte si to. Zkuste zjistit, proč se to nepovedlo a příště tu samou chybu neopakujte.
  7. Pořiďte si na dveře visačku Nerušit! Ta je teď naprosto stěžejní.
  8. Neberte telefon a neodpovídejte na maily jen proto, že vás bombardují ze všech stran. Nevěnujte lidem okamžitě svoji pozornost jenom proto, že se toho drze dožadují. Prostě si naplánujte den nebo hodinu určenou k vyřizování telefonátů a zpráv.
  9. Zbavte se i dalšího rozptýlení v podobě Facebooku a jiných forem sociálních médií. Používejte je jen tehdy, potřebujete-li je nezbytně ke svému podnikání. Ale zase nezapomínejte: Tik, tak, tik, tak.
  10. Pamatujte, že není takový člověk, který by se zavděčil všem. A že 20 % vaší práce má produkovat 80 % vašich výsledků. Ne 100 %.

Komentáře

Sdílet

Comments are closed.